web counter
Reklama zewnętrzna. Czym jest i jakie są jej najważniejsze zalety oraz wady? | a-Wysocki.pl

Reklama zewnętrzna. Czym jest i jakie są jej najważniejsze zalety oraz wady?

Pod pojęciem reklamy zewnętrznej kryje się forma reklamy, której zadaniem jest dotarcie do odbiorców w chwili, kiedy znajdują się oni poza domem. Reklama zewnętrzna występuje w różnych postaciach, a do jej najpopularniejszych nośników należą billboardy, plakaty, afisze oraz citylighty. Tak jak wszystkie formy reklamy, tak i reklama zewnętrzna posiada swoje zalety i wady.

Reklama zewnętrzna i jej rola

Reklama zewnętrzna to rodzaj reklamy, który ma za zadanie dotrzeć do odbiorców podczas ich przebywania na mieście. Składa się na nią całość środków reklamowych, które umieszczane są na zewnętrz budynków. Reklamę zewnętrzną podzielić możemy na wielkoformatową i małoformatową.

Do pierwszej grupy zaliczają się realizacje, których powierzchnia jest równa lub większa niż 100 m2. Reklama wielkoformatowa jest często wykorzystywana podczas remontów budynków, które zakrywane są przez duże siatki winylowe podświetlane w nocy backlightem. Taka reklama od razu rzuca się w oczy przechodniów, co czyni z niej jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. Do reklamy zewnętrznej wielkoformatowej zaliczają się także realizacje wolnostojące, które najczęściej przybierają postać dużych billboardów umieszczonych na dachach budynków. Podświetlenie umożliwia odczytanie treści reklamy w nocy oraz dobrze wpisuje się w wielkomiejski klimat.

Do reklamy małoformatowej zaliczamy natomiast wszystkie realizacje, których powierzchnia jest mniejsza niż 100 m2. Najpopularniejszymi jej nośnikami są mniejsze billboardy reklamowe, plakaty, afisze, citylighty oraz charakterystyczne reklamy na środkach transportu, czyli popularne car wrapping.

Reklama zewnętrzna. Czym jest i jakie są jej najważniejsze zalety oraz wady?

Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna? Jej zalety i wady

Z uwagi na swoją specyfikę, reklama zewnętrzna posiada wiele zalet, które czynią z niej jedną z najskuteczniejszych form reklamowania produktów oraz usług. Reklama zewnętrzna, z uwagi na swoje położenie w często uczęszczanych przez ludzi miejscach, daje szansę dotarcia z przekazem reklamowym do bardzo szerokiego grona odbiorców. Aspekt ten pozytywnie wpływa na jej skuteczność oraz sprawia, że reklama zewnętrzna jest tak chętnie wybieranych przez firmy.

Kolejną zaletą reklamy zewnętrznej jest stosunkowo niski koszt wykonania, co pozwala na jej wykorzystanie zarówno dużym, jak mniejszym przedsiębiorstwom. Ta forma reklamy cechuje się prostym, zrozumiałym przekazem, który dobrze zapada w pamięć przechodniów oraz zachęca ich do zapoznania się z konkretną ofertą. Reklama zewnętrzna jest także bardzo dobrym narzędziem reklamowym dla firm świadczących usługi na określonym terenie – jej ograniczony zasięg terytorialny pozwala zawęzić zasięg reklamy do konkretnej grupy odbiorców np. mieszkańców jednego miasta lub konkretnej dzielnicy.

Reklama zewnętrzna nie jest jednak pozbawiona pewnych wad. Mieszkańcy wielkich miast często narzekają, że billboardy, plakaty i inne nośniki reklamowe szpecą okolicę, a umieszczane przy drogach mogą niepotrzebnie rozpraszać uwagę kierowców. Podświetlane reklamy takie, jak chociażby popularne w wielkich miastach citylighty, mogą z kolei negatywnie wpływać na komfort życia osób mieszkających w ich bliskim sąsiedztwie.